Kara-Kimya

شرکت کارا کیمیا

تولید کننده سود پرک باکیفیت داخلی و صادراتی

مطالب مرتبط

خرید سدیم هیدروکسید صنعتی و خوراکی با قیمت عمده

خرید سدیم هیدروکسید

ممکن است هنگام خرید سدیم هیدروکسید با اسامی لیمو یا سود سوزآور برخورد کرده باشید. سدیم هیدروکسید در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. برای اینکه بدانیم سود پرک از کجا بخریم تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید. برخی از کاربردهای سدیم هیدروکسید عبارتند از:

  • تولید نمک سدیم و مواد شوینده
  • تنظیم pH
  • سنتز آلی
  • اسیدهای خنثی کننده
  • افزایش قلیایی بودن مخلوط
  • تصفیه روغن خام بی کیفیت برای حذف ناخالصی‌های گوگردی در فرآیندی به نام شستشوی سوز آور
  • ساخت صابون و مواد شوینده
  • تمیز کردن لوله‌های تخلیه
  • ساخت الیاف نساجی مصنوعی (مانند ابریشم مصنوعی)
  • تصفیه سنگ معدن بوکسیت که فلز آلومینیوم از آن استخراج می‌شود
  • چربی زدایی فلزات، پالایش روغن و ساخت رنگ و سفید کننده
  • خرید سدیم هیدروکسید جهت تصفیه خانه‌های آب برای تنظیم pH
  • تولید خمیر شیرینی و چوب شور.

از خرید سود پرک همچنین در خمیرسازی چوب برای ساخت کاغذ یا الیاف احیا شده استفاده می‌شود. این یک جزء کلیدی از محلول مایع سفید است که برای جداسازی لیگنین از الیاف سلولزی در فرآیند کرافت استفاده می‌شود.

مشخصات سدیم هیدروکسید

خرید سود پرک باکیفیت

ترکیب شیمیایی و فیزیکی سدیم هیدروکسید چیست؟

سدیم هیدروکسید که به عنوان لیمو یا سود سوزآور نیز شناخته می‌شود، یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی NaOH است. این ترکیب از یک اتم سدیم (Na) و یک یون هیدروکسید (OH-) تشکیل شده است. این یک ترکیب یونی جامد سفید رنگ است که از کاتیون‌های سدیم Na و آنیون‌های هیدروکسید OH تشکیل شده است. هنگام خرید سدیم هیدروکسید توجه داشته باشید که این یک ماده قلیایی و پایه بسیار خورنده است که لیپیدها و پروتئین‌ها را در دمای محیط تجزیه می‌کند و ممکن است باعث سوختگی شدید شیمیایی شود. در آب بسیار محلول است و به راحتی رطوبت و دی اکسید کربن هوا را جذب می‌کند.

از نظر خواص فیزیکی، سدیم هیدروکسید یک جامد رقیق کننده سفید است. وزن مخصوص آن 2.13، نقطه ذوب 318.4 درجه سانتیگراد و نقطه جوش 1390 درجه سانتیگراد است. در آب، اتانول و گلیسرول محلول است، اما در استون و اتر نامحلول است. با این حال، توجه به این نکته هنگام خرید سدیم هیدروکسید مهم است که سدیم هیدروکسید سوزاننده است و می‌تواند به کارگرانی که با آن در تماس هستند آسیب برساند. می‌تواند چشم‌ها، پوست و غشای داخلی را بسوزاند و باعث ریزش موی موقت شود. بنابراین، هنگام برخورد با سدیم هیدروکسید باید اقدامات ایمنی و برخورد مناسب انجام شود.

خصوصیات سدیم هیدروکسید

خصوصیات فیزیکی و شیمیایی سدیم هیدروکسید

تولید سدیم هیدروکسید مرغوب

فروش سود پرک به صورت صنعتی به عنوان محلول 50% از طریق تغییرات فرآیند الکترولیتی کلرآلکالی تولید می‌شود. این فرآیند شامل الکترولیز آب نمک (مخلوطی از کلرید سدیم و کلرید پتاسیم) با استفاده از جریان الکتریکی است. گاز کلر تولید شده در این فرآیند جدا شده و سپس برای تولید سدیم هیدروکسید استفاده می‌شود. فرآیند الکترولیز باعث تولید سدیم هیدروکسید و هیدروکسید پتاسیم می‌شود که هر دو محصول ارزشمندی هستند.

خرید سدیم هیدروکسید جامد معمولاً به صورت پرک (Flake)، مرواریدی (pearl) و بلوک‌های ریخته گری فروخته می‌شود. سدیم هیدروکسید تولید شده محلول است و هیدروکسید سدیم جامد از این محلول با تبخیر آب به دست می‌آید. در سال 2004، تولید جهانی 60 میلیون تن سدیم هیدروکسید خشک و تقاضا 51 میلیون تن برآورد شد. آمریکای شمالی و آسیا هر کدام حدود 14 میلیون تن و اروپا حدود 10 میلیون تن تولید کردند. در ایالات متحده، تولید کننده اصلی سدیم هیدروکسید است که سالانه حدود 5.7 میلیون تن از سایت‌های مختلف تولید می‌کند. این نشان از خرید سود پرک به مقدار زیاد برای مصارف خانگی و صنعتی دارد.

در رابطه با خرید سدیم هیدروکسید از نظر تاریخی، سدیم هیدروکسید به وسیله کربنات سدیم با هیدروکسید کلسیم در یک واکنش متاتز تولید می‌شد، که از این واقعیت بهره می‌برد که هیدروکسید سدیم محلول است، در حالی که کربنات کلسیم قابل حل نیست. این فرآیند سوزاننده نامیده شد. با این حال، این فرآیند بعداً با فرآیند Solvay، فرآیند Leblanc و در نهایت فرآیند کلرآلکالی جایگزین شد که در حال حاضر در حال استفاده است.

تولید سدیم هیدروکسید

هیدروکسید سدیم جامد معمولاً به صورت پرک (Flake)، مرواریدی (preal) و بلوک‌های ریخته گری فروخته می‌شود.

کاربرد خرید سدیم هیدروکسید صنعتی و خوراکی

خرید سود پرک به دلیل خواص قلیایی قوی، کاربردهای صنعتی و خوراکی متعددی دارد.

کاربردهای صنعتی:

1- ساخت صابون و مواد شوینده

از کاستیک سودا در صنعت صابون سازی و مواد شوینده در فرآیندی به نام صابون سازی استفاده می‌شود که چربی‌ها و روغن‌ها را به صابون تبدیل می‌کند.

2- کاغذ سازی

سدیم هیدروکسید برای تولید کاغذ از چوب استفاده می‌شود. در فرآیند کرافت، چوب با محلولی حاوی هیدروکسید سدیم و سولفید سدیم درمان می‌شود. لیگنین غیر ضروری موجود در چوب در محلول حل می‌شود و سلولز خالص باقی می‌ماند که اساس کاغذ را تشکیل می‌دهد.

3- صنعت نساجی

سدیم هیدروکسید در صنعت نساجی برای تولید الیاف اصلی ویسکوز و ویسکوز استفاده می‌شود. همچنین خرید سدیم هیدروکسید در درمان پارچه‌های نخی برای بهبود سطح آنها و حذف ناخالصی‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد سدیم هیدروکسید

کاربرد صنعتی سدیم هیدروکسید

4- تصفیه آب

با خرید هیدروکسید سدیم در فرآیندهای تصفیه آب برای تنظیم pH و به عنوان کمک منعقد کننده در حذف ناخالصی‌ها استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای رسوب فلزات سنگین از پساب استفاده کرد.

5- استخراج آلومینیوم

هیدروکسید سدیم با عملیات متوسط برای تصفیه بوکسیت خرد شده (سنگ آلومینیوم) در فرآیند بایر استفاده می‌شود که در ابتدا برای استخراج هیدرات آلومینیوم از سنگ معدن بوکسیت استفاده می‌شد.

6- لوازم آرایشی

خرید سدیم هیدروکسید در چندین لوازم آرایشی مانند رنگ ناخن، رنگ مو و سایر محصولات آرایشی استفاده می‌شود. همچنین در صاف کردن موها استفاده می‌شود زیرا می‌تواند با شکستن پیوند دی سولفید موجود در موها فر را تغییر دهد.

کاربردهای خوراکی:

از سدیم هیدروکسید در صنایع غذایی در فرآیندهایی مانند پخت غذاهایی مانند زیتون و کمک به قهوه‌ای شدن چوب شور باواریایی استفاده می‌شود.

کاربرد غذایی سدیم هیدروکسید

خرید سود پرک برای کاربردهای غذایی

انواع هیدروکسید سدیم صنعتی و خوراکی

خرید هیدروکسید سدیم بسته به کاربرد مورد نظر در گریدهای متفاوتی وجود دارد. عمدتاً سه نوع سدیم هیدروکسید وجود دارد: درجه غذایی، مصرف خانگی و درجه فنی.

1- سدیم هیدروکسید درجه غذایی

ایمن‌ترین درجه برای استفاده عمومی است. استانداردهای سختگیرانه تعیین شده توسط نهادهای نظارتی مواد غذایی را رعایت می‌کند و به طور کلی عاری از هر گونه آلاینده بالقوه مضر است. خرید سدیم هیدروکسید درجه غذایی برای استفاده در تهیه و پخت غذا بی خطر است و معمولاً در صابون سازی استفاده می‌شود.

2- مصرف خانگی سدیم هیدروکسید

همچنین به عنوان “سود سوز آور” شناخته می‌شود، این یک نسخه ملایم‌تر از سدیم هیدروکسید است. نسبت به هیدروکسید سدیم درجه فنی کمتر خورنده است و برای مصارف خانگی ایمن‌تر است. معمولاً در نظافت و شستشوی لباس استفاده می‌شود.

3- هیدروکسید سدیم درجه فنی

این غلیظ‌ترین و خورنده‌ترین شکل سدیم هیدروکسید است. سود پرک با این درجه معمولاً برای کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود و به دلیل ماهیت خورنده آن فقط باید توسط متخصصان آموزش دیده استفاده شود. این حاوی غلظت بالاتری از هیدروکسید سدیم است که عملکرد پاک کنندگی قوی‌تری را ارائه می‌دهد.

خرید سدیم هیدروکسید با قیمت عمده

قیمت مناسب یکی از امتیازات هنگام خرید هر محصولی است. برای محصولی صنعتی مانند سدیم هیدروکسید یک مزیت عالی محسوب می‌شود. شرکت کارا کیمیا تولید کننده سدیم هیدروکسید با جدیدترین روش و با درجه خلوص بالا است که این موضوع نیز یکی دیگر از مزیت‌های سدیم هیدروکسید تولید شده توسط این شرکت است. جهت خرید هیدروکسید سدیم از کارا کیمیا، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Rate this post
منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.